Thursday, November 11, 2010

~ Cuti-cuti Cinta...nasik lemak 50 sen, yaaauuuwwwww~


D**n...Aku x tau kenapa aku nk komen pasal movie ni. Argh!!!

Eh, lupa lak...asSalamua'alaikum
Ngee...


Ok, 1x lg...D**n. Aku x tau kenapa aku nk komen pasal movie ni. Argh!!! Xtuly sj nk tengok. Bukan sebab pengarah dia, Ahmad Idham. Yakni salah sorg pengarah yg aku respect. Karya arahan beliau salah satunya yg beri kesan kt aku "Tentang Bulan". Ada cerita di sebalik cerita ni. Malah bukan juga kerna Nora Danish. Pelakon yg aku suka. Bukan sebab dia pandai berlakon, tp sebab dia comel...ngee~

Ok, berbalik kpd topik...aku nk tengok cerita ni sebab aku baca sinopsis cerita ni kt Cinema Online. X dak la menarik, dan x gak xmenarik. Tp mcm ada suatu tarikan yg menyebabkan aku nk gak tengok cerita ni.

So, alkisahnya 10 november (rabu - esoknya selepas aku habis paper, dan juga ari rabu merupakan movie day) bertempat di alamanda (cm besa ah). Tayangan pkl 12.00 tgh hari, hall 4, d13 (hobi ah aku nk hbq)

Sinopsis
(klik ja link yg aku bg td).

Review
Arahan dan plot
= relax dan santai.
Lakonan = watak2 utama seriously lost dgn karakter msg2. Tp im very2 like lakonan by zed zaidi, zaibo, dan azizah mahzan. Ke-3 3 mereka ni ada chemistry mereka yg tersendiri walaupown mereka hanyalah watak sampingan. Tp lakonan mereka bg aku perfect dan kena dgn suasana dan watak.
Overall = Msg of this movie is not about love xtuly. Its about the different of life in the city and the village. And also the way of life in both area. Tp pengarah cuba sampaikan apa sebenar maksud cinta yg sebenarnya, yakni cinta kepada allah. (Eh, td aku ckp this msg of this movie isnt bout love kan? Ah lantaklah...)

Rating: bg aku tahap donlod je la...tp ntah la, aku 50 50 cm nk tengok lg...


Favourite qoutation:
1. "Cinta kalau dicari pasti akan pergi" by Omar Rudy (Farid Kamil)
2. "Dalam kasar ada sopannya, dalam sombong ada ayunya" by Omar Rudy (Farid Kamil)



p/s: Nasik lemak 50 sen...ops!!!

No comments: