Thursday, November 11, 2010

~ R.E.D...Pesara2 yg Lebih Merbahayakan ~


asSalamu'alaikum...R.E.D = Retired Extremely Dangerous. Aku tengok crita ni 10 nov (same day with aku tengok crita Cuti2 Cinta). Pkl 2. D15.

Sinopsis
Frank Moses (Bruce Willis), suatu ketika dulu salah seorang agen CIA yg kini telah bersara. Beliau kini menjalani kehidupan spt manusia biasa semula. Beliau cuba memikat Sarah Ross (Mary Louise Parker), seorang kakitangan di Jabatan Persekutuan Pencen.
Suatu malam berlakunya cubaan membunuh Frank. Maka Frank terpaksa melibatkan Sarah demi keselamatannya atas konflik yg berlaku ke atas Frank. Seterusnya konflik ini membawa kpd pertemuan semula Frank dgn rakan lama beliau; Joe (Morgan Freeman), Marvin (John Malkovich) dan Victoria (Helen Mirren)
*aku edit dan petik dr Cinema Online

My Review
Aaaaaaaaaaaa...aku xtau nk komen apa. Apa yg aku tau siyes aku nk tengok cerita ni lg. Bukan sebab action, tp sbb plot. Dan msg yg cuba nk disampaikan oleh pengarah, xtuly CIA ni pown ada tujuan dia tertentu yg public x tau.

Rating: sama ja dlm Cinema Online, tp tahap donlod jah. Y? cause x guna sound effect sgt, so tengok skali kt pawagam sudah, then donlod.

No comments: