Monday, November 29, 2010

Kamelia & Natasha

Secantik nama, secantik gak orangnya. Ke 2-2 nya berasal dr Lgkawi. Bukan kekasih. Tp kakak. Bukan juga kakak kandung. Tp sbg kakak angkat. (What!!! D**n, tetiba aku rasa geli!!!) Time ni aku dok asrama. Depa pown sama gak. Owh, jgn salah faham. Aku bukan jambu depa. Atau depa bukan sugar sister aku. (Maaf...aku just berjambu dgn junior laki ja. Ops, tettt!!! Aku bukan gay ok, aku straight!!!)

Reason? Time tu aku tringin ada adik perempuan. Atau plg kurang kakak kandung. Tempat aku bermanja. Time pak mak kerja tetap kt KL, aku kt Kedah. Yg pasti time tu aku x suka abg aku. Kerap ngat gaduh. Myb aku masih xdpt terima kenyataan lg kowt time tu, biasalah adik beradik. Ah, aku mmg x suka dia.

Lg 1 reason sbb aku sekolah kt Kolej Sultan Abd Hamid. Pelajar fully laki. Just Form 6 ja campur laki perempuan. Tipu kalu aku kata aku x gersang. Haha...Tp myb malu pagar diri aku kowt time tu. Biasala, time tu innocent lg...hohoho.


Kamelia
Dia Upper 6 time aku form 3. Dia 19 tahun time aku 15 tahun. Beza 4 tahun. Pengawas. Bertugas di koperasi sekolah. Xtuly aku masuk asrama time form 3. Dorm Hang Tuah. Tilam aku tgkt bawah katil double decker. Atas aku budak form 1 nama Hafiz. Kiri aku katil kosong. Ntah, aku x igt. Kanan aku budak form 1 nama Arep. Dlm budak2 asrama aku rapat dgn geng2 form 6. Terutama Bg Malik (klu x silap aku bg malik perkenalkan aku dgn kak kamelia), Bg Nash, Bg Naz. (Cis...lari jauh plak topik, haish)

Dia selalu senyum kt aku. Aku igt lg kowt. 1st time jumpak kt dewan makan asrama. Dia senyum. Ah...mungkin perasaan aku sahaja. Tp bla aku pandang kiri kanan belakang mmg x salah kowt. Mmg sah2 dia senyum kt aku. Aku balas gak la senyum. Tp senyum biasa2 ja la. Lepas tu setiap kali jumpa mesti senyum sama senyum.

Tp smpai sekarang aku masih tertanya2. Kenapa dia senyum kt aku? Aku bukan handsome. Aku bukan popular. Aku bukan pernah membuat kebaikan kepada dia. Biar lah. Yg pasti senyumnya mghilangkan home sick aku 1st time dok asrama. Senyumnya membahagiakan aku. Dan aku benar2 rasa senyum dia bagai senyum seorang kakak yg sayangkan adik agar adiknya relakan ibu bapa yg jauh.

Tp sayang. Kini tggl kenangan. Kini berjauhan. Kejar impian msg2. Dan kini lost contact. Seriously. Aku benar2 rindu senyuman manis dia.


Natasha.
Dia Lower 6 time aku form 5. Dia 18 tahun time aku 17 tahun. Beza umuq 1 tahun. Walaupown ble bwt awek, but sorry la. Time tu mmg x terlintas nk jadikan awek. Bg zaidan yg kenalkan. Xtuly b4 that aku admirer dia.

Aku ingat lg 1st time aku kenal dgn Kak Tasha. Xtuly aku slalu tny bg zaidan ttg kak tasha. Mungkin bosan melayan, dia terus hbq kak tasha. Takut. Segan. Semua ada. Terpaksa gak la aku mintak tolong bg zaidan tny kak tasha ble dak aku nk kenal dgn dia.

Seriously. For me, aku rasa kak tasha really2 serious nk kenal dgn aku. Coz dia bg gambar kt aku. Nk kenal mesti la nk tau rupa cmna kan. Aku pown tukar gambar gak la dgn dia. No dia pown bg gak la. Aku msh simpan no dia. And now im not sure either she still use the same no or not. Hmm...and seriously too, i want to contact her back.


p/s: Kak Kamelia dan Kak Natasha...terima kasih kak. Saya sayang kakak.

~gadis Lgkawi comel2, ngee~

2 comments:

Nazrin Saad said...

sure ke dia senyum kat lu?

lu toleh belakang memang la x ada sapa. mana ada orang sama tggi dengan lu.

gua pun ada cerita. junior bg surat. eiii, geli!

PaLi3 said...

mmg sure la...sbb gua xnk pnjg2 kan crita, so pendek crita mmg sure...