Tuesday, January 12, 2010

Dulu dan Kini...Sebuah Bilik Itu



dulu...
aku selalu menyelak langsir tingkap dr bilikku
utk melihat sama ada bilik itu sudah berpenghuni atau tidak
yg mana dlm bilik itu akan diadakan latihan
menjelang hari pertandingan yg akan dtg

kini...
bilik itu sekadar bilik
yg apabila dselak langsir tingkap bilikku
kelihatan hanyalah sebuah bilik yg tidak berlampu
tiada hilai tawa mahu pun lantangan vokal ketika latihan


dulu...
bilik itu dipenuhi dgn idea
bilik itu dipenuhi dgn ragam
bilik itu dipenuhi dgn kgembiraan
bilik itu dipenuhi dgn luahan
bilik itu dipenuhi dgn tangisan
yg menjadikan bilik itu sebuah bilik
yg amat dirindui...
yg sentiasa dikenangi...

kini...
bilik itu hanyalah bilik
yg bukan bilik spt dahulu
tiadanya suasana bilik spt dahulu
gelap, sunyi dan...

ah...
aku rindukan suasana bilik yg dahulu
yg aku tahu suatu hari nnt aku akan mninggalkan bilik itu
tp bagilah aku peluang...
peluang utk aku tinggalkan bilik itu
dgn air mata kgembiraan
air mata kerinduan

~ aku rindu dan sayang kamu
wahai keluarga dot ku.... ~

No comments: