Tuesday, January 26, 2010

PRK...cepatlah kau pergi jauh!!!







asSalamu'alaikum...

Isnin, 25 Januari. Penamaan calon diadakan pd hari trsebut. So? Mst la PRK akan tiba x lama lg. Dijadualkan pd 28 Januari ni, hari khamis...Ramai rakyat kampus dh terasa bahang. Aku pown sama gak la...

Aku bukan nk bebel pasai PRK. Tp just nk luahkan apa yg trpendam. Bukan utk mghasut atau pa2. DIULANG, BUKAN UTK MGHASUT...kang xpasai kena tindakan. Dgn sapa? Biarlah rahsia...lalala~

Pilihan Raya mstilah ada ketan dgn politik kan. Tp PRK just politik kampus semata2. Atau luar MUNGKIN...!!! Bukan aku x suka politik. Sedangkan dlm solat brjemaah pown adanya politik. Dlm dunia haiwan pown begitu. Cuma bezanya xdak pilihan raya.

Apa yg aku paham dgn politik? Bg aku politik tu kepimpinan. Dan kepimpinan plak merupakan daya mempengaruhi sesuatu kumpulan utk capai matlamat. Ok. Bg aku jelas di sini...

Tp apasal aku tulis entry ni? coz aku sgt takut dgn politik!!! Bukan takut kerana kena buang kolej (CONTOH!!!). Tp aku takut di akhirat kelak!!! Klu pemimpin yg kita pilih gagal melaksanakan tugasnya dgn baik, si pemilih turut sama diheret di tanya di hadapan Allah...ni kata2 tegasan kwn aku!!!

Time tu kami nk lantik presiden Pusat Islam kt yg baru ketika itu. Coz presiden yg lama dpt tawaran ke tempat pengajian yg lbh baik. Dia menang. Tp aku xmngundi utk dia. Coz aku tau dia cmna. Tp bila aku pikir blk apa yg dia ckpkan, seram plak!!!

Hmm...back to the topic. Tp jgn la smpai xundi plak. Klu dr sudut duniawi setiap undi adalah penting. Klu sudut akhirat plak, pown ditanya gak di sana kelak. Maksudnya, kita hidup kt dunia ni akan dipersoalkan. Dari hal kendiri, hinggalah ummat.

Tp bg aku THE MOST IMPORTANT THING is nk buang undi jgn trpengaruh dgn mana2 anasir. Tp buang la undi brlandaskan rasional dan kata hati. Nilai la seseorang brdasarkan calon itu, bukan kumpulan calon itu

Akhir sekali, bwt sahabat2 yg mnjd calon SEMOGA BERJAYA dan SELAMAT MENJALANKAN AMANAH bg yg berjaya. Bwt kita2 ni, SELAMAT MENGUNDI...!!!

p/s: kalu la aku pakar psiko, aku akan interview semua calon...

No comments: