Friday, December 11, 2009

~ MySpY ~


AsSalamua'alaikum...mcm besa la, nk mula kena bg salam dulu kan...sunat, dpt gak pahala...movie review kali ni aku nk komen pasai MYSPY plak arahan Afdlin Shauki (btoi kowt nama dia cmni...). aku tngok ari khamis 10 disember...sbg prmulaan aku nk bg kdt utk abg afdlin skali lg (slepas papadom). coz what? ha, yg tu hampa kena p tngok sndiri la sbb pa...

aku xnk komen pnjg2 coz aku nk hampa sndiri tngok filem ni...y i like this film? coz unsur jenaka nya spontan dan amat mggelikan hati dr awal smpai akhir, rasa cm aku nk gelak kuat2 ja dlm pggung tu...then gandingan harun salim bachik dgn ac mizal amat baik, i mean chemistry lakonan depa bg aku high class

kronologi plak pown sama amat menarik, tmbhn plak aku suka dgn ending cerita yg aku pown xsgka2...i mean walau pown aku tau ending cmna, tp ada something yg mncantikkan ending tu...(nk tau kena la tngok, haish...). lastly (rasanya kowt coz aku pown xtau nk komen palg ntah...) teknologi cgi dlm mghasilkan effect (abg aku kata depa guna effect ni) amat brkesan sekali, dan xble bla beg dan kreta spy ejen salleh...

hmm, 4 me rating that i will give to this local comedy action film is 6 over 5 (6/5)...so kawan2 p la tngok ek, maju la industri perfileman utk negara...lalala

2 comments:

Nazrin Saad said...

cibai, kata nak tengok dgn gua...

PaLi3 said...

dh xtertahan nafsu, so tngok la...hahaha. nnt kta p tngok, coz sy pown nk tngok skali lg...lalala