Thursday, December 3, 2009

~ JaLaNg ~


hari ni rabu 2 disember, walau pown time aku tulis post ni dh msuk khamis... just 1 2 share my point of view bout filem ni. bukan nk kutuk, tp skadar kritikan yg dharap dpt mmbina utk jadikan filem msia brkualiti dn brtaraf antarbangsa... sapa x bgga kan klu filem msia ble jd box office antarabangsa suatu hari nnt, dan ianya perlulah brmula dr bawah dan dbina dgn pnambah baikan yg positif dr pminat2 tempatan (apa yg aku ngarut nih?)

k la, aku straight 2 the point je la... tp aku mulakan dgn yg positif dulu la kan, nk jaga hati la katakan...huhuhu. sbg seorang anak seni yg masih blowm mnjadi artis (xmao jd artis, bukan xkan...) dan ble kata ada pengalaman dlm bidang lakonan teater (walau pown xsberapa...) maka aku nilai suatu crita bukan brdasarkan kpd setting tau side effect yg gempak TTP KPD JALAN CERITA...coz side effect smua tu skadar sampingan bg ssuatu cerita brtambah mnarik utk ditonton. oleh sapa? oleh penonton la...haish.

mula2 aku msuk pggung aku tngok smbutan kt filem ni pown dh negatif, tp aku ttp mgpositifkan otak aku nk tngok crita ni coz aku mmg tau mmg ada msg... bagi aku jalan crita mmg best, xpecialy when ending...aku mmg xbajet pown, walau pown dr awal hgga prtengahan crita i can budget what happen next, but at the end...(walaupown aku rasa cm ada trgantung) i dont know wether it is sweet ending o sbaliknya..klu korg rasa nk tau pa dia, p la tngok ek...

then we move to the contra plak...sayangnya lakonan ble katakan drpd majoriti pelakon x spt yg dharapkan, xpecialy watak maria (yasmin khanif)... i know she new in industries, but there are a lot of veterans actor/actress inside there... so that they ca teach to the newcomers bout the art of act... for yasmin i know u can do it, i dont mad with you... buy i know that u didnt full out your acting...

then next cont is the production like audio, make up, etc... 4 me klu boleh dipertingkatkan lg. 4 audio misalnya, ada part2 trtentu yg xsesuai diletak audio diletak, dan begitula sbaliknya, then arrangement yg xkena....

lastly i know this is low budget film, but filem besar yg bajet tggi pown klu ble nk jimat kos inikan plak filem low budget...n my rating 4 this film if sgalanya spt yg dharapkan it will be 5 over 5, coz the strength of this film is on the story line (bg aku la)...

k ,aku nk tido...esok nk smbung tulis review ninja plak...

2 comments:

Unknown said...

christmas carol bagus utk pengajaran!

PaLi3 said...

haha...aku xmao tngok kt pggung, nk tngok online aja...lalala