Sunday, January 24, 2010

~ CaSe 39 ~


AsSalamu'alaikum...

Jumaat. Malam Sabtu. 22 Januari 2010. Sama hari dgn birthday ayah aku. Pkl 1215 pagi waktu tayangan. So dh masuk Sabtu la kiranya. Tengok kt GSC Alamanda. Box 7. Tempat duduk C3-C6. So nampak sgt la ada 4 org. Aku, Bg Naz, Wawa, dan Ilya...Bukan aku nk crita pasai kami. Tp aku nk bg komen pasai movie ni...

Sinopsis :
Sebuah filem horror (dont think so...but its psycho movie for me). Mengisahkan Emily Jenkins (Renee Zellweger), seorang pkerja sosial diberi tugas utk menyelesaikan kes kanak2 bermasalah. Kanak2 tersebut adalah Lillith Sullivan (Jodelle Ferland). Dlm proses penyiasatan berlaku, Emily menyelamatkan Lillith drpd dibunuh oleh kdua-dua ibu bapanya lalu menjaganya. Namun secara tidak sedar Emily telah mengundang bahaya dlm hidupnya...Apa yg berlaku? Tengok la yew...


Baca sinopsis movie ni. Tambahan plak tengok trailer. Jadikan aku tertarik utk tengok movie ni. Walaupown aku dh dpt agak jln cerita. Coz baca sinopsis punya pasal la. Tp aku nk tengok gak. Coz aku nk tau camna endng cerita...

Jalan Cerita :
Ntah la...aku pown xtau. Dan aku nk ulang, myb sbb aku bca sinopsis dan tengok trailer kowt. Oleh sebab itu, aku rasa bosan. Namun perasaan ingin tahu aku menyebabkan movie ni menampakkan ia menarik. Kronolgi cerita lak tersusun...(pa lg ek? rasa cm ada missing...erm~)

Lakonan :
Aku suka beri kredit kpd Jodelle Ferland. Coz dia berjaya bawak watak Lillith Sulivan. Seorang yg...erm, ntah la. Bg aku comel. Tp sbenarnya psiko!!! Credit again to her...

Kesan Khas :
Aku tngok movie ni mcm bajet sederhana jew. So effects pown sederhana. So x kisah la CGI (Computer Generated Images, atau Imej Janaan Komputer) pown sederhana.

Overall :
Aku rasa cm ada benda lg kowt yg aku nk komen. Biarlah. Aku just nampak ni ja kt movie ni. Secara keseluruhannya movie ni aku bg 7 drpd 10 (7/10)...Bg aku, ni la cerita psiko yg best...!!!

1 comment:

Syam Ahmedarino said...

di pawagam berhampiran anda