Friday, February 19, 2010

~ Percy Jackson & The Lightning Theif ~


Tarikh aku p tengok cerita ni 18hb feb. Ari khamis, mlm jumaat. Masa dia plak 1250 pg. Tengok cm besa la kt alamanda. Dh yg tu ja dekat, trmasuk2 faktor2 yg x berapa pntg yg len. Tengok dgn bg naz.

Idea asal nk p makan kt mapley. Tp bosan pny pasai. Yg pntg x jd makan kt mapley, tp makan kt mana ntah. Makan kt area sg. merab. K la, this is not journey story telling. But this is movie review!!! Tajuk aku dh tulis kt atas...

Sinopsis
Mengisahkan pngembaraan (agak la) Percy Jackson nk selamatkan ibunya, tp sbenarnya dia nk selesaikan kes kehilangan Lightnig Bolt kepunyaan dewa Zeus. Coz dia dituduh curi benda alah ni. Utk lbh lanjut p tengok la yew...hahaha

Disebabkan filem ni not from msia, maka aku just give my point of view just on certain part la yew. Lakonan dgn kesan khas mmg xyah dinafikan la kan, mmg power. Ntah la xtau brp rating aku nk letak...hmm

Tp bg aku effect on scene neraka. Bukan nk komen on kesan khas tu. tp gambaran neraka. Pengarah cuba merealisasikan keadaan neraka. Bg aku, bla dilihat dr sudut positif rasa insaf sbentar. Takut gak dgn keadaan cmtu. Subhanallah!!!

Plot
Trsusun. mudah difahami. X berat. Sgt menarik. Hmm...pa lg ek? ntah la...ha, x bosan!!! Walau pown ada bberapa part yg bg aku adalah sgt x logik.

Keseluruhan
I give 7 over 10 (7/10). Tp nasihat aku klu nk tengok cita ni jgn trpesong aqidah yew!!! nauzubillah...tp melihat gambaran neraka, subhanallah allah berikan idea kpd si pengarah.

No comments: