Monday, June 4, 2012

Euro 2012

Bismillahir Rahmanir Rahim...

Allahumma solli'ala Muhammad S.A.W
Subhanallah Alhamdulillah Lailahaillallah Allahuakbar



AsSalamu'alaikum warahmatullah wabarakatuh

Euro, atau nama melayu Kejuaraan Eropah, dh masuk edisi ke...err...err...ah, lantaklah. Yg penting tahun 2012 ni ada euro. Euro tahun ni bwt kan Poland dgn Ukraine sbg tuan rumah bersama. Bwt dr 8 Jun hgga 1 Julai. (Kt tv tulis 2 julai...sbb tygn kt msia dh masuk hari baru der).

Aku x nk cerita pjg. Kt bawah ni aku bg negara2 yg layak beserta kumpulan2 yg telah diundi. Kt bawah ni gak aku bg xpectation aku.


x x x x x x x x x x x x x x x (GROUP ROUND) x x x x x x x x x x x x x x x


KUMPULAN A: Rusia, Greece, Czech, Poland
juara kumpulan - Rusia
n.juara kumpulan - Czech

KUMPULAN B: Jerman, Belanda, Portugal, Denmark...death group wei!!!
sbb ni death group aku bajet Jerman Belanda layak 4 next round (quarter)
tp aku prefer...
juara - German
n.juara - Belanda

KUMPULAN C: Spain, Itali, Croatia, Ireland
juara - Spain
n.juara - Itali

KUMPULAN D: England, Perancis, Sweeden, Ukraine
juara - England
n.juara - Perancis

* "aku bajet dan YAKIN Spain akan menjuarai kumpulan C, maka lawan di quarter adalah n.juara kumpulan D"...
- maksudnya klu England nk laluan mudah ke final, thats y la kena juara group.

* "aku juga bajet dan YAKIN Spain akan lepas mudah utk quarter, maka lawan di semi adalah pemenang di antara juara A vs n.juara B"
- klu England nk BALAS DENDAM atas apa yg terjadi kt Piala Dunia 2010 yg mana gol England x dikira (yg jelas dh melepasi goal-line kowt...sapa shoot ntah, aku dh x hengat) ketika perlawanan menentang German, German menang 4-1.
- tp still aku rasa England vs German ni, England cannot go. Klu nk go gak kena all out la.
(err...sbenaqnya point yg aku nk cakap kt sini German kena jd juara kumpulan sbb ni ja)

* So that means, klu perlawanan semi England dgn German, so Spain akan menentang Belanda. Dan aku bajet Belanda layak 4 next round (final) klu all out la.
(err...sbenarnya point yg aku nk ckp kt sini, yg betol2 ble celen Spain Belanda ja, German cannot go...thats y Belanda kena n.juara kumpulan B)


x x x x x x x x x x x x x x x (QUARTER ROUND) x x x x x x x x x x x x x x x


so s the bajet result from group round...(yg aku bold & underline tu bajet menang)
1a/2b = Rusia vs Belanda
1c/2d = Spain vs France
1b/2a = Czech vs German
1d/2c = England vs Italy...aku rasa la, coz Italy ni England ble makan


x x x x x x x x x x x x x x x (SEMI ROUND) x x x x x x x x x x x x x x x


so as the bajet result from quarter round...(yg aku bold & underline tu bajet menang)
England vs. German
Spain vs. Belanda


x x x x x x x x x x x x x x x (FINAL ROUND) x x x x x x x x x x x x x x x


German vs. Belanda



JUARA EURO 2012 = BELANDA / NEHTERLANDS / HOLAND

1 comment:

say- O said...

palie, semua prediction ko salah, haha.