Monday, July 2, 2012

Teater MAKUM 2012...result: ukm no.2?

Bismillahir Rahmanir Rahim...

Allahumma solli'ala Muhammad S.A.W
Subhanallah Alhamdulillah Lailahaillallah Allahuakbar



AsSalamu'alaikum warahmatullah wabarakatuh

1st of all, aku nk bg AMARAN KERAS...post ni myb akan sebabkan sesetengah pihak tersinggung, x puas hati, sakit hati kt aku, akan cakap aku ni bajet, atau apa2 ja...lantak ah. Yg penting aku mohon baca smpai habez, plez!!!

Lets get started...Tengok tajuk. Then tengok tarikh post ni, baru 2hb. Padahal result teater makum 8hb. Apatah lg ukm perform 7hb, sabtu. So agak kontroversi kan...???

Meh aku nk crita what is teater MAKUM dulu. Pasal what is MAKUM tu hgpa tengok sendiri ah kt sini. Then teater lak one of the pertandingan yg dianjurkan under MAKUM selain nasyid, tarian, boria, dsb. Details bout Teater MAKUM 2012 klik sini.

Base on list of participants, USM (uni. sains m'sia) dan UMS (uni. m'sia sabah) edisi kali ni x masuk. So top-4 of universities theater group x join. DIULANG...TOP-4!!! Maka (bg aku) berkuranglah sedikit seri Teater MAKUM kali ni.

So apa ketan dgn UKM dpt no. 2 lak? Xtuly UKM pown dlm top-4 tersebut, termasuk UM (uni. malaya). Aku bg contoh mcm ni la. Hari tu Theater ICAF UKM 2012 yg top2 yg join just kdo (dot). Coz top2 yg len like kbh (tekad), ktho (prasada), n kpz x join atas sebab2 yg x dpt dielakkan. So LOGICALLY klu diikutkan kdo mmg dpt laluan mudah la kan nk menang......Back to the basic, cmtu gak la sepatutnya laluan UKM kali ni sepatutnya mudah nk dpt naib johan.

Namun bg aku, disebabkan peluang dh di depan mata, n laluan nk bergelar johan JUST NEED to beat UM ...To be or not to be its depend on u. Sbenarnya satu je harapan aku, aku x nk ada cakap2 belakang kata "UKM dpt naib juara sbb xdak saingan dr USM dgn UMS".

Akhir sekali aku nk mintak maaf andai sapa2 terasa. Mula2 x nk post, tp sbenarnya aku dh terdengar cakap2 belakang itu. (Good Luck korg...aku sentiasa doakan yg terbaik. Bersama2 memajukan industri teater negara)



- Sekian -

No comments: