Sunday, November 27, 2011

Takdir Ilahi MAKUM: ~part 3~

"Takdir Ilahi". Tajuk naskhah yg dipentaskan di Festival Teater MAKUM 2011. Btw myb aku lupa mention what is MAKUM.

MAKUM = Majlis Kebudayaan Universiti2 Malaysia.

Got it? K now i move on...Perform 16hb november, rabu, pkl 9 malam. Kt panggung experimen UM.

Bertolak dr ukm dlm pkl...err...err...errr...deym, aku dh x igt. Around 10 o 11 cmtu la KOWT. Smpai UM pkl 12 lebeyh KOWT. Igt smpai2 boleh masuk kt bilik persalinan. At least boleh terbungkang. Rupanya x ble. Xtuly km trsalah paham skewt, sbenaqnya boleh...yg x boleh tu just bump-in ja (ka bound-in?).

So kami semua dok la kt luaq. Xpa la, nk bwt cmna...Time turn UPM perform dlm pkl 2, semua pakat masuk panggung. Ye la, drpd ko dok termenung x bwt apa kt luaq. Tp aku masuk sat ja...nk amek feel panggung, n tengok panggung besaq mana. Coz time ada taklimat kt UM b4 festival start aku x dpt dtg. Time tu tengok panggung sekali cmna.

Lps ja habez UPM perform, debaran tu mula la terasa...hahaha. Siyes weh...msg2 kumpui bwt bulatan, finalize n clear everything. After that msg2 bwt kerja msg2. Aku s pelakon bersiap la, make-up bagai. After that test make-up bawah lighting, spacing, lontaran vokal test, olah vokal, n so on...


my target of this production, xpecialy 4 me that play the role of abg bad character:
  • 1st thing 1st - of course target nk dpt anugerah pelakon pembantu lelaki terbaik 
  • 2ndly - watak abg bad adalah simbolik kpd golongan oku...so i need to do my best to teach the public jgn pndg rendah golongan2 oku. 
  • 3rd n last but not least - bwt yg terbaik...aku x nk malukan diri aku atas pentas. dan aku nk rasa kepuasan!!! apa yg pntg adalah niat aku join this production

Berkat doa from abah mak. N someone special that give me the chance (jeng3...). I'll do my best...





p/s: x tau la plak "fatimah azzahrah" dtg

~to be continue~

No comments: