Sunday, November 20, 2011

Takdir Ilahi MAKUM: ~part 1~

"watak abg bad x dak sapa yg ble bawak". Itu statement yg keluaq dr mulut farah. Nadanya cukup risau. Dia nk offer ismeth watak abg bad ni, dh x tahu sapa lg calon yg rasa layak.

Coz farah x sempat nk tanya smeth sndiri, so aku tanya la bg pihak.

"aku x ble ah palie. ang pown tau kan aku lani dok serabut. dgn tesis lg. final year projek lg. ...bla3...cakap aku mintak maaf sgt kt farah ek. aku mmg teringin nk berlakon". luah smeth. Lebih kurang la.

Aku offer diri. Sbb teringin nk merasa MAKUM. Teringin nk merasa berlakon teater yg btol2 teater. Yg sejam lebih. Teringin nk berproduksi bawah Kelab Teater Rimba. Nk belajar mcm mana KTR berproduksi. Pengurusan depa bagai.

Sbb sblom ni aku pernah berpeluang. Mad ajak. Join produksi utk Festival Teater Selangor 2009. (ka 2008 ek? aku dh x igt). Depa bawak naskhah yg aku pernah bawak kt DOT. Naskhah Superptuih & Transit Kaler Magenta. Tp x dapat join. Huhu...

30hb oktober. Ahad. Pkl brp x igt, tp malam la. Kt mapley. Aku offer diri nk try watak Abg Bad. Stelah brfikir panjang dan mintak pandangan dr org2 tertentu. Aku msg farah. X lama kemudian farah msg cakap pengarah sowh mai esok utk casting.

Haha. debo2 gak. KTR kowt. Bawak nama UKM kowt. So mesti pelakon2 dan produksi2 semua legend2. 

"segan ah!!!" aku msg farah. lebeyh kurang la.

"nak x nak ni?" mcm biasa farah ugut. Hoho. Siyes segan, takut semua ada...

Esok yg spatutnya dtg casting, tp dijodohkan malam tu gak jumpa geng2 tersebut. Situasinya kereta nisa xble nk hidup. Time tu aku x kenal la depa2 ni. Time tu ada nisa (of course la...tuan pny kereta), ayu, syuko, iznul, dgn beberapa orang yg aku xigt.

"ni la abg bad" farah perkenaikan aku. 

"ok...confirm, x yah casting" klu x silap aku syuko kowt cakap.

 "what!!! casting ah dulu weh!!!" bisik aku dlm hati.



 ~to be continue~

No comments: