Saturday, October 2, 2010

~ Wall Street ~


asSalamu'alaikum...

Xtuly time aku post benda alah ni aku xble nk tido. Tido trlebeyh satu hari. Padan muka!!! Kang dh xtau nk bwt pa. Padan muka lg skali. Dh la lapa. Padan muka lg. Ditambah dgn demam. Padan muka. Ble kata time aku tulis ni mode padan muka utk aku...hergh!!!

Back to the topic. Aku pg tengok ini cerita 30 sept. Hari khamis. Dgn ismeth dan mimie. Ops!!! terhabaq la plak. Tengok kt alamanda. Tayangan pkl 215. Tp pa pown dan la nk makan dan zohor. Ok. Out of topic. Hmm...

Sinopsis
Mengisahkan sorg broker muda, Jake Moore (Shia LaBeouf - pernah brlakon watak utama filem Transformers) yg bkerja kt Wall Street, yakni salah sebuah bursa, terjerat dalam dendam peribadi atas kematian mentornya, dan hubungannya dengan Winnie Gekko (Carey Mulligan). Jake Moore ni cuba nk paham kebencian Winnie kt ayah dia sendiri, Gordon Gekko (Michael Douglas).

Gordon Gekko ni plak sorg broker Wall Street terkenal yg pernah dipenjarakan ats dakwaan terlibat dlm jenayah kolar putih. Namun, after dia keluar jail dia bwt hal blk. Tp hal dia tujuannya nk peringatkan masyarakat kt azab kewangan akan dtg, dan nk tau sapa yg brtggung jwb atas kmatian mentor peniaga muda.


My View
Its all about financial. And bnyk term2 financial yg digunakan. So nk paham tu myb amik masa la kt sapa2 yg xtau. Bg aku plot cqita ni agak complicated. You must focus to understand it. Bukan cm ismeth (dok bermanja dgn mimie) dgn wann, hohoho~.

I really2 like this film. Its not bout financial world. But its bout...nk tau pa tengok ah. Siyes berbaloi. Tp like i said la. You must focus.



*Rating: 9/10

No comments: