Tuesday, October 12, 2010

Jamban Kampowng...yeargh!!!

asSalamu'alaikum...

Haha..Apa yg hgpa PK bla aku letak tajuk spt di atas? Sma gak la bla aku letak nick aku utk FB, apa yg hgpa PK? Mst hgpa PK aku ni pengotoq kan? Tok sah dok tipoo la wei...mostly respons cm tu, ckp aku PENGOTOQ...Aku X KESAH POWN apa hgpa nk ckp, coz aku tau hgpa mmg xtau napa tetiba jah aku guna nama tu...

Jamban Kampowng...Mst trbayang jamban kt kampong. Besanya jamban kt kampong spesel skewt, coz jamban ni dok kt luaq rumah (bg sapa yg xtau la...ya la, dh kt kampung style jamban dok kt luaq rumah).

Namun jamban kampowng tu smkn dilupakan. Coz dh ada jamban baru, jamban dlm rumah...Xtuly sbb aku gak benda alah jamban baru tu. Time tu waktu cuti skolah. Time tu aku umur skola rendah la. Xtau darjah berapa. X ingat. Abah mak hantar aku dgn abg aku blk kampowng. Abah mak kerja kt KL. Depa mana da cuti.

Suatu mlm, xtau pkl brp aku terjaga. Tp kala dinihari gak la. Time smua org tido. Terjaga sbb nk buang air BESAQ...time tu jamban kampowng ja yg ada, maksudnya jamban kt luaq. Gelap x kesah sgt, coz just bukak lampu luaq rumah. Yg aku kesah, dh la kt blakang rumah hutan beb...So paham2 la kseraman tahap pa ntah. Gila kau nk kluaq rumah sorg2, di kala dinihari plak tuh. Dh la org kata kecik2 mudah sgt nmpak benda2 yg x spatowt nya nmpak...pergh!!! (ok, aku x nk sebowt benda nieyh).

So aku kejut la tok aku p teman. Tok aku tido dlm blk. Xtau pasai pa tiba2 mlm tu tido dlm bilik. Besanya tido luaq. Brkunci plak tuh bilik tu. Kejut tok aku sbb dh puas kejut abg aku, x bangun2. Kejut tok pown sama. Dh la dh x tahan. Argh!!!

Alkesahnya trpaksa la aku beranikan diri meredah keheningan malam semata2 nk melunaskan hukum alam. Siyes seram doh!!! Utk beranikan diri hgpa tau aku bwt pa? Nyanyi sorg2. Siyes. Nk bg hilang takowt punya pasai. Tp takowt gak.

Slepas kjadian tu, tok aku bwt jamban baru. Sbb dia ksian kt cucu dia kluaq buang air waktu mlm sorg2. Reason yg bg aku agak cliche. What eva pown, siyes bila aku pikir2 blk aku mmg patowt rindu dgn Jamban Kampowng tu.

No comments: